Úvod do značky L-Twoo pro cyklistické přehazovače v Číně
Hlavní značky cyklistických přehazovačů s vysokým tržním podílem zahrnují tři důležité: japonskou "Shimano", americkou "Sram" a italskou "Campagnolo". V současnosti, v kontextu růstu jejich cen a nedostatku, ať už kupujete celé bicykly, skládáte nebo modernizujete, vše vyžaduje odpovídající finanční výdaje. V tomto prostředí, kde jsou k dispozici jedinečné produkty, by se mohlo vyplatit vyzkoušet přehazovače vyráběné v Číně. V posledních několika letech se vývoj přehazovačů v Číně rychle posunul a pokrok v výzkumných a výrobních technologiích je transformoval z "levných" a nekvalitních "náhrad" na konkurenceschopné produkty. Po čelení výzvám na trhu stále více výrobců bicyklů začíná tyto přehazovače používat.
Od nynějška budeme diskutovat o přehazovačích vyráběných v Číně, zkoumat jejich vzhled, funkčnost, jak je vybrat a poskytovat informativní rady pro jejich výběr. To umožní cyklistům plně porozumět těmto produktům.
Úvod do LTWOO, jedné z prvních firem v Číně, která vyvinula přehazovače
LTWOO, sídlící v Zhuhai, provincie Guangdong, je jednou z prvních firem v Číně, která vyvinula přehazovače. Byla založena v roce 2013, LTWOO, stejně jako několik dalších domácích výrobců cyklistických přehazovačů, založil Liu Chunsheng, který měl zkušenosti z práce v SRAMu. Po zahájení vlastního podnikání se LTWOO zaměřila na výzkum a výrobu sportovních/civilních cyklistických sad a postupně získala OE objednávky od více domácích značek bicyklů, čímž se stala známou širší veřejnosti cyklistů. Kromě sad pro horské bicykly s významným tržním podílem, LTWOO nezávisle uvedla sady pro silniční bicykly. Dokonce představili prototypové produkty elektronických přehazovačů ve vývoji.
Horské cyklistiky
Silniční cyklistika
Skládací bicykly
Kombinováním nejnovějšího katalogu produktů LTWOO pro tento rok s průvodci pro montáž některých výrobců celých bicyklů, tento článek kategorizuje různé produkty LTWOO sad podle aplikovatelných typů bicyklů a vysvětluje je čtenářům.
Oddělení pro horské bicykly
LTWOO začala se sadami pro horské bicykly a jejich přehazovače pro horské bicykly se nazývají "Série A". Série A má relativně vysoký tržní podíl na trhu horských bicyklů. Přizpůsobivost domácích výrobců je vynikající. I když jsou mezi hlavními výrobci k dispozici kazety s 12 rychlostmi, LTWOO představila sadu horského bicyklu s jedním převodníkem s 13 rychlostmi, optimalizující rozteč velké kazety, která je kompatibilní s běžnými kazetovými náboji bez potřeby dalších úprav. Podle různých převodových poměrů jsou produkty pro horské bicykly A13/A12/A11. Tyto produkty používají nejkvalitnější materiály a nejpřesnější zpracování komponentů mezi domácími sadami, dokonce jsou srovnatelné s konkurenčními finálními úpravami, vykazující atraktivní a výrazný styl.
Sady A13/A12/A11 mají stejnou strukturu a materiály pro zadní přehazovač, dokonce mají i identickou hmotnost. Významně, charakteristickým rysem těchto zadních přehazovačů je použití externího karbonového krytu v kombinaci s extravagantními kladkami vybavenými vodotěsnými ložisky, nabízející jak vizuální atraktivitu, tak funkčnost.
Horní držák zadního přehazovače (ten, který se spojuje s rámem) je vyroben z hliníkové slitiny a je anodizován do stejné barvy jako zbytek přehazovače. Různé části přehazovače jsou také duté, aby se snížila hmotnost.
Hlavní rameno je prodlouženo, aby podpořilo velkou kazetu 52T, a excentrický design horního vodítka je posunut.
V porovnání s designem SRAMu, LTWOO snížila výšku přehazovače o 8 mm, účinně se vyhýbajíc srážkám s držákem přehazovače a předcházejíc poškozením.
Hloubková analýza zadního přehazovače LTWOO odhaluje vliv designu SRAMu. Struktura a usměrnění kabelu hlavního těla jsou pod vlivem designu bez spojky SRAMu z minulých let. Nicméně, LTWOO zahrnula inovace a zlepšení. Zadní přehazovače A13/A12/A11 s karbonovými nohami jsou kompatibilní s kazetami až do 52T, což bylo dosaženo optimalizací délky a úhlu hlavního ramena a excentrickým designem horní kladky. Optimalizovaný zadní přehazovač funguje výborně a vyhýbá se běžnému problému výměny držáků přehazovače, které způsobují problémy s extrémními velikostmi kazet.
Vysoká napětí "zděděná" z SRAMu je také zřejmá v designech LTWOO. Sady A13/A12/A11 používají pružiny s vyšším napětím než dříve, což umožňuje rychlé a snadné změny rychlostí s přesností bez jakýchkoli chyb.
Sady jsou vybaveny "hlavním zázrakem", sestavou s jednou pákou, která se používá pro změnu rychlosti, zatímco přepínání více rychlostí stejnou pákou je inovace na trhu. Základní myšlenkou přehazovače série A je použít jedinečný systém, který se může vytáhnout z vnitřních komponentů, což umožňuje snadnou změnu převodníku a tím usnadňuje uživatelskou zkušenost.
Oddělení pro silniční bicykly
LTWOO se také zaměřila na sady pro silniční bicykly, a jejich produkty se používají po celém světě. Minulý rok představili L-TW 9 rychlostí s rychlou změnou převodů a snadnou integrací s komponenty. Systém byl optimalizován s ložisky a pevným spojením, což umožnilo rychlý a pohodlný přenos síly a vytvoření skvělého zážitku z jízdy.
Sady pro skládací bicykly
LTWOO vyrábí také sady pro skládací bicykly s 8 rychlostmi, které mohou vyhovovat potřebám těchto bicyklů.
Celkově se LTWOO ukázala jako jedna z konkurenceschopnějších značek na trhu s různorodými produkty, které splňují potřeby různých typů bicyklů.
Na závěr, LTWOO se vyvíjí jako jeden z předních výrobců přehazovačů pro bicykly v Číně, a jejich produkty nabízejí kvalitu a rozmanitost pro různé typy bicyklů.
Podělili jsme se o zkušenosti uživatelů mnoha cyklistů, založené na nejnovějších sadách 13 rychlostí RX/R9 dostupných na trhu. Zde je shrnutí autora:
Vizualní design: 9/10 (Ostrý a dynamický design s lehkým hliníkovým šroubem a ramenem přehazovače z karbonových vláken, velmi atraktivní.)
Ovládání: 10/10 (Americký styl, rychlá reakce a skvělá operace jedním prstem, jako vždy.)
Zážitky z přehazování: 9/10 (I když je napětí pružiny vysoké, nedostatek systému tlumení znamená, že nemůže nabídnout extrémní stabilitu řetězu v terénních situacích.)
Kromě toho autor také vlastní několik verzí zadních přehazovačů A7 a A3. Pro A7 a A5 byly mnohé vyrobeny na míru pro výrobce a přicházejí v široké škále barevných kombinací. Existují však rozdíly v použitých materiálech, včetně toho, zda je hlavní tělo vyrobeno z kovu nebo inženýrské plastiky, zda jsou šrouby chromované nebo z litiny, a dokonce i rozdíly v povrchových úpravách, jako je precizní pečení nebo vstřikování. Je důležité věnovat pozornost těmto detailům při nákupu.
Pokud jde o zadní přehazovače A3 a A2, přicházejí ve dvou poměrech tahání kabelu. Shimano verze může nahradit originální zadní přehazovač u některých Shimano sad bicyklů pro horské bicykly s 8 a 9 rychlostmi, nabízející lepší napětí a výkon zadního přehazovače typu stín, což je docela praktické.
V oblasti horské cyklistiky dosáhl L-Twoo svého vrcholu. Doufáme, že výrobce bude nadále investovat do výzkumu a vývoje, aby vytvořil inovativnější a pokročilejší produkty, místo aby se spoléhal na starší designy.
Modely silničních bicyklů s rovnými řídítky a skládací
I když L-Twoo speciálně kategorizuje sérii F, navrženou pro skládací bicykly a silniční bicykly s rovnými řídítky, stále se drží logiky zanořeného modelu. L-Twoo kombinuje své dědičné změny pro horské bicykly s zadními přehazovači krátkých klecí pro horské nebo silniční bicykly a předními přehazovači pro rovné silniční řídítko nebo svorku, aby vytvořila sérii F. Proč taková kombinace? Odkazuje na jedinečné požadavky skládacích bicyklů. Skládací bicykly většinou používají systém tažení kabelu pro přední přehazovače, s menším důrazem na změny. Pro zadní přehazovače se často používají modely krátké klece, aby se zabránilo kontaktu s terénem při používání kol malého průměru.
Vzhledem k tomu, že objem výroby série F je relativně malý, maloobchodní ceny jsou často vyšší. Pro tichou informaci, OEM sady převodů pro určité modely bicyklů mezinárodních značek vyrábí L-Twoo. To naznačuje, že mezinárodní výrobci začínají akceptovat přehazovače vyráběné v Číně, čímž zvyšují jejich rozpoznatelnost na trhu.
Modely silničních bicyklů
Jak již bylo zmíněno, L-Twoo má silnou přítomnost na trhu sad převodů pro horské bicykly, zatímco jejich sady převodů pro silniční bicykly byly vyvinuty relativně pozdě. Před dvěma lety byla oznámena na cyklistickém veletrhu, ale po dlouhém období vnitřních testů a zpětné vazby od cyklistů byly produkty plně představeny na konferenci cyklistického průmyslu, kterou pořádala Čínská cyklistická asociace na konci roku 2020. Celkový set byl představen veřejnosti. Vzhledem k konkurenceschopné situaci s několika zavedenými mezinárodními výrobci sad převodů pro silniční bicykly čelili čínští výrobci výzvám při vývoji nových produktů kvůli stávajícím patentům. L-Twoo se podařilo vytvořit své sady převodů pro silniční bicykly s jedinečnými charakteristikami po mnoha úsilích.
Sady převodů pro silniční bicykly L-Twoo, známé jako série R, odpovídají svým kolegům pro horské bicykly. Jazyk designu pro celou sérii je konzistentní, kategorizovaný podle poměrů převodů. Nabízí se možnosti páček z karbonových vláken a hliníku, s malými rozdíly v výkonu mezi různými úrovněmi. Co se týče designu, páčky přehazovače pro silniční bicykly L-Twoo jsou inspirovány Campagnolo (CP), poskytující pohodlný úchop s lehkou úpravou křivky, aby lépe padly do dlaní asijských cyklistů. Křivka a vzdálenost páčky brzdy také poskytují ergonomičtější pocit, usnadňující ovládání. Tyto vlastnosti jsou v souladu s uznávaným ergonomickým designem a přátelskou operací CP, a také se ukázaly jako optimální pro L-Twoo po rozsáhlých testech.